collection - Office of the President fonds

Zone du titre et de la mention de responsabilité

Titre propre

Office of the President fonds

Dénomination générale des documents

  • Supports multiples
  • Document textuel
  • Records in electronic form

Titre parallèle

Compléments du titre

Mentions de responsabilité du titre

Notes du titre

  • Source du titre propre: Title based on contents of the fonds.

Niveau de description

collection

Cote

Zone de l'édition

Mention d'édition

Mentions de responsabilité relatives à l'édition

Zone des précisions relatives à la catégorie de documents

Mention d'échelle (cartographique)

Mention de projection (cartographique)

Mention des coordonnées (cartographiques)

Mention d'échelle (architecturale)

Juridiction responsable et dénomination (philatélique)

Zone des dates de production

Date(s)

Zone de description matérielle

Description matérielle

19.94 m of textual records and other material. Note: Includes ca. 200 photographs, 7 optical discs, ca. 200 slides, 1 vhs recording, and 20.75 MB of textual records.

Zone de la collection

Titre propre de la collection

Titres parallèles de la collection

Compléments du titre de la collection

Mention de responsabilité relative à la collection

Numérotation à l'intérieur de la collection

Note sur la collection

Zone de la description archivistique

Nom du producteur

(1971-)

Histoire administrative

The Office of the President of Grant MacEwan Community College was established with the appointment of its first president, John L. Haar. He accepted the Board of Governors' offer on October 16, 1970, and took office on January 1, 1971. The position was updated in 2020 to President and Vice-Chancellor.

Presidents

  1. John L. Haar (1971-1981), 2. Gerald Kelly (1981-1996), Harry Davis (Acting President, 1996-1997), 3. Paul Byrne (1997-2011), 4. David Atkinson (2011-2017), 5. Deborah Saucier (2017-2019), John McGrath (Acting President, 2019-2020), 6. Dr. Annette Trimbee (2020-).

MacEwan University's presidents are appointed by its Board of Governors, which has been granted this power by the Post-Secondary Learning Act. As outlined in University Policy B2310 President & CEO Search & Selection Evaluation and Compensation, the President is appointed by the Board as the Chief Executive Officer of the University. As such, the President reports to and is accountable to the Board for the successful operation of the University, development and implementation of a Board-approved strategic plan, advancing and executing policy recommendations and ensuring adherence to the institution’s approved mandate.

Historique de la conservation

Portée et contenu

Fonds consists of newsletters of selected events happening at or impacting the university, including those dedicated to budget issues; correspondence, reports, news releases, and clippings for City Centre Campus development, including groundbreaking and grand opening; agendas, minutes, reports, and speeches from the committees of senior administrators, and the Board of Governors Facilities Committee. Also included is material relating to current and former presidents.

Zone des notes

État de conservation

Source immédiate d'acquisition

Classement

Langue des documents

  • anglais

Écriture des documents

Localisation des originaux

Disponibilité d'autres formats

Restrictions d'accès

Délais d'utilisation, de reproduction et de publication

Records may be subject to the Copyright Act of Canada.

Instruments de recherche

File list is available for 2023-05-24/186.

Instrument de recherche téléversé

Éléments associés

Éléments associés

Accroissements

Identifiant(s) alternatif(s)

Accession number

2015-09-11/25

Accession number

2018-11-19/71

Accession number

2019-10-08/88

Accession Number

2020-11-04/108

Accession Number

2021-02-11/116

Accession Number

2023-05-24/186

Accession Number

2023-07-10/199

Zone du numéro normalisé

Numéro normalisé

Mots-clés

Mots-clés - Lieux

Mots-clés - Noms

Mots-clés - Genre

Zone du contrôle

Identifiant de la description du document

Identifiant du service d'archives

Règles ou conventions

Canadian Rules for Archival Description (RAD), 2008 edition.

Statut

Finale

Niveau de détail

Dates de production, de révision et de suppression

Created by Valla McLean - March 9, 2018
Revised by KB - January 22, 2024

Langue de la description

  • anglais

Langage d'écriture de la description

Sources

Zone des entrées

Personnes et organismes associés

Lieux associés

Genres associés